پرسشهای متداول
حساب کاربري
1- آيا امکان ويرايش مشخصات کاربري و ايميل من وجود دارد؟
پاسخ: شما ميتوانيد مشخصات کاربري خود را ويرايش کنيد. براي اين کار بايد با وارد کردن پست الکترونيکي و کلمه عبور، وارد حساب کاربري خود بشويد، سپس با کليک روي گزينه "پروفايل من" به صفحهاي منتقل ميشويد که در بخش "اطلاعات کاربر" امکان "ويرايش اطلاعات" وجود دارد.
اگر به ايميل خود دسترسي نداريد متاسفانه به دلايل حفظ امنيت کاربري، هيچ راهي براي تغيير ايميل خود به عنوان نام کاربري نخواهيد داشت و فقط ميتوانيد مجدداً با ايميل جديد خود ثبت نام کنيد.
2- چرا با وجود درخواست من براي تغيير رمز حساب کاربري، لينک آن براي من ايميل نشده است؟
پاسخ: لطفاً ايميلهاي اسپم(spam) خود را چک کنيد. به ويژه ايميلهاي ارسال شده به حسابهاي کاربري gmail گاهي spam ميشوند. توجه داشته باشيد که link تغيير رمز براي شما ارسال ميشود نه خود رمز.
3- آيا ميتوانم به اطلاعات خريدهاي قبلي خود دسترسي داشته باشم؟
پاسخ: براي دسترسي به اطلاعات خريدهاي قبلي، بايد با حساب کاربري خود وارد شويد، سپس روي گزينه "سفارشات من" کليک کنيد تا سوابق خريد شما نشان داده شود.
ثبت و پيگيري سفارش
1- آيا براي خريد از آتا کالا، حتما بايد در سايت عضو باشم؟
پاسخ: بله، با اين که بدون وارد شدن به سايت ميتوانيد يک کالا را به سبد خريد اضافه کنيد، اما براي انجام مراحل بعدي خريد و ثبت سفارش بايد با حساب کاربري خود وارد سايت شده و يا در هنگام خريد، عضويت خود را تکميل نماييد.
با عضويت در آتا کالا ميتوانيد:
- سريعتر و سادهتر خريد کنيد
- به سادگي سوابق خريد و فعاليتهاي خود را مديريت کنيد
- ليست علاقمنديهاي خود را بسازيد و تغييرات آنها را دنبال کنيد
- نقد، بررسي و نظرات خود را با ديگران به اشتراک گذاريد
- در جريان فروشهاي ويژه و قيمت روز محصولات قرار گيريد
براي اطلاعات بيشتر ميتوانيد به صفحه راهنماي خريد از آتاکالا مراجعه کنيد.
2- آيا در تمام ساعات شبانه روز ميتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته ميتوانيد سفارش خود را ثبت کنيد. رسيدگي و پردازش سفارشهايي که در ساعتهاي غيرکاري (از ساعت 17 تا 8 صبح) ثبت ميشوند، در اولين ساعتهاي کاري روز بعد و با اولويت بالاتر نسبت به سفارشات روز بعد انجام خواهد شد.
3- آيا ميتوانم براي شخص ديگري از آتا کالا خريد کنم و سفارش تحويل آن شخص شود؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهاي موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خريد، ثبت سفارش در 4 مرحله تکميل خواهد شد: 1) ورود به آتا کالا، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبيني سفارش و 4) اطلاعات پرداخت.
در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش " انتخاب آدرس"، شما ميتوانيد با انتخاب گزينه "افزودن آدرس جديد" آدرس و مشخصات تحويل گيرنده سفارش را وارد کنيد. توجه داشته باشيد که اگر مبلغ سفارش را اينترنتي پرداخت کنيد، تحويل گيرنده سفارش هنگام دريافت کالا بايد کارت شناسايي همراه داشته باشد.
4- آيا ميتوانم با حساب کاربري خودم، خريد کنم و فاکتور به نام شخص حقوقي يا شرکت صادر شود؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهاي موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خريد، ثبت سفارش در 4 مرحله تکميل خواهد شد: 1) ورود به آتا کالا، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبيني سفارش و 4) اطلاعات پرداخت.
در مرحله اطلاعات صورتحساب و بخش "شخص حقوقي هستيد؟"، با کليک روي عبارت "مشتري حقوقي خود را تکميل/ ويرايش کنيد." به صفحه ويرايش اطلاعات کاربري منتقل خواهيد شد و با انتخاب گزينه " تکميل اطلاعات حقوقي براي خريد سازماني" و وارد کردن و ثبت مشخصات سازمان موردنظر، ميتوانيد براي خريد سازماني و دريافت فاکتور رسمي و گواهي ارزش افزوده اقدام کنيد.
5- از وضعيت سفارشي که ثبت کردهام، چگونه ميتوانم مطلع شوم؟
پاسخ: آتا کالا با ارسال پيامک، مرحله به مرحله وضعيت سفارش را به شما اعلام ميکند. همچنين براي اطلاع از وضعيت سفارش، ميتوانيد وارد حساب کاربري خود شويد و با کليک روي گزينه "سفارشات من" از وضعيت آن مطلع شويد.
6- آيا ميتوانم کالاهايي که موجود نيستند را سفارش بدهم؟
پاسخ: خير، در حال حاضر تنها کالاهايي امکان سفارش گذاري دارند که در سايت آتا کالا با وضعيت موجود و همراه با قيمت مشخص شدهاند.
7- ميتوانم سفارشم را ابطال کنم يا تغيير بدهم؟
پاسخ: تا پيش از تاييد نهايي سفارش و کليک روي آيکون اتمام خريد شما ميتوانيد سفارش را از سبد خريد خود حذف و يا اصلاح کنيد.
پس از تاييد نهايي سفارش و اتمام خريد و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغيير سفارش نيستيد.
8- بعد از ثبت سفارش، براي اطمينان از پردازش آن بايد با آتا کالا تماس بگيرم؟
پاسخ: خير، پس از انجام مراحل خريد و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طريق سرويس پيامک يا ايميل اطلاع رساني خواهد شد و در صورتي که نياز باشد کارشناسان فروش آتا کالا با شما تماس خواهند گرفت.
9- ميتوانم سفارشم را تلفني ثبت کنم؟
پاسخ: خير، به منظور تسريع فرايند پردازش و ارسال سفارش و نيز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتريان محترم بايد سفارش خود را اينترنتي ثبت کنند.
کالاهاي عرضه شده در آتا کالا
1- براي انتخاب و خريد کالا در سايت نياز به مشاوره دارم، راهي وجود دارد که در تصميم گيري به من کمک کند؟
پاسخ: کارشناسان بخش توليد محتواي آتا کالا تمام تلاش خود را ميکنند تا اطلاعات مورد نياز براي خريد هر کالا در سايت موجود، کافي و روشن باشد. شما راههاي مختلفي براي کسب اطلاعات تکميلي و تخصصي محصولات در ديجيکالا داريد. ميتوانيد از ابزارهاي ايجاد شده براي اين منظور از قبيل مقايسه پهلو به پهلو، مطالعه نقد و بررسي و نقاط و قوت و ضعف محصول، و جدول اطلاعات فني کالاها استفاده کنيد. همچنين آتا کالا نقدها و نظرهاي کاربران را با ديدگاه بيطرفانه در سايت نمايش ميدهد که مطالعه آنها ميتواند در انتخاب کالا به شما کمک کند.
2- کالاهايي که موجود نيستند، چه زماني در سايت براي فروش عرضه خواهند شد؟
پاسخ: گاهي به دلايل مختلف مانند اتمام توليد محصول به دليل فصلي بودن آن، وضعيت برخي از کالاها در وب سايت به "ناموجود" تغيير پيدا ميکند و اعلام زمان عرضه آن محصول با توليد مجدد در فصل جديد ميباشد، با اين حال آتا کالا تلاش ميکند تا اين کالاها مجدداً در کمترين زمان در وب سايت ارائه شوند. در صورتي که قصد خريد کالايي با وضعيت "ناموجود" يا "به زودي" را داريد، ميتوانيد براي اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سايت آتا کالا ، از سرويس "ارسال تيکت" که در صفحه جزئيات محصول قرار دارد، استفاده کنيد تا به هنگام عرضه آن کالا در سايت، از طريق ايميل يا پيامک به شما اطلاع رساني شود.
3- آيا تعداد خريد از يک کالا در آتا کالا محدوديتي دارد؟
پاسخ: به طور کلي محدوديتي براي سفارش تعدادي يک کالا در ديجيکالا وجود ندارد، با وجود اين با توجه به اينکه موجودي قابل فروش براي هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخي اوقات محدوديتهايي در تعداد قابل سفارش از يک کالا اعمال ميشود.
پرداخت
1- مبلغ سفارشم را چگونه ميتوانم پرداخت کنم؟
پاسخ: بانکي يا اينترنتي ميتوانيد پرداخت خود را انجام دهيد و هنگام ثبت سفارش در مرحله اطلاعات پرداخت شيوه پرداخت خود را انتخاب کنيد.
همگي کاربران آتا کالا ميتوانند از طريق درگاه اينترنتي و با استفاده از همه کارتهاي بانکي عضو شبکه شتاب در سايت ديجيکالا، هزينه سفارش را به صورت آنلاين پرداخت کنند. همچنين امکان واريز بانکي يا واريز کارت به کارت به شماره حسابهاي اعلام شده در سايت ديجيکالا براي همه کاربران وجود دارد
براي اطلاعات بيشتر ميتوانيد به صفحه روشهاي پرداخت مراجعه کنيد.
2- با استفاده از کارت کدام بانکها ميتوان هزينه سفارش را اينترنتي پرداخت کرد؟
پاسخ: شما ميتوانيد با استفاده از همه کارتهاي بانکي عضو شبکه شتاب در سايت ديجيکالا، هزينه سفارش را به صورت آنلاين پرداخت کنيد.
هم اکنون بانکهاي آينده، اقتصاد نوين، پارسيان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمايه، سينا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرين، کشاورزي، مسکن، ملت، ملي، دي، انصار، قرضالحسنه مهر ايران، رسالت، ايران زمين، گردشگري، حکمت ايرانيان، توسعه تعاون، قوامين، بانک شهر و موسسه اعتباري توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.
3- ممکن است پرداخت اينترنتي ناموفق باشد، ولي مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهي ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکي قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در اين مواقع جاي نگراني وجود ندارد. در اين حالت معمولاً پول شما در حسابهاي مياني بانک است و خود بانک مغايرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت ميدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اينترنتي تماس بگيريد تا مغايرت برطرف شود.
4- آيا ميتوانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطي پرداخت کنم؟
پاسخ: در حال حاضر چنين امکاني وجود ندارد.
5- آيا ميتوانم براي پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ: خير، براي جلوگيري از بروز مشکلات احتمالي ديجيکالا از پذيرش هر گونه چک بانکي معذور است.
6- آيا پرداخت اينترنتي وجه سفارش در سايت آتا کالا امن است؟
پاسخ: پرداخت اينترنتي به گونهاي طراحي شده که امن و راحت باشد. با وجود اين شما نه تنها براي خريد از آتا کالا که هنگام هرگونه پرداخت اينترنتي براي اطمينان از امنيت پرداخت خود نکتههاي زير را رعايت فرماييد:
- با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شويد از پروتکل امن https به جاي پروتکل http استفاده ميشود به عبارت ديگر بايد در ابتداي آدرس، https وجود داشته باشد.
- قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائي رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شويد، در صورت عدم مشاهده اين قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداري کنيد.
- براي ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کليد مجازي موجود استفاده کنيد.
ارسال سفارشات
1- سفارش خود را به چه روشهايي ميتوانم تحويل بگيرم؟
پاسخ: گروه پشتيباني آتا کالا بعد از پرداخت نهايي جهت ارسال کالا با شما تماس ميگيرد
2- هزينه ارسال سفارش چگونه محاسبه ميشود؟
پاسخ: هزينه ارسال با توجه به مسافت ارسال کالا تعداد کالا محاسبه ميشود
3- آيا ميتوانم سفارش خود را در روز و ساعت معيني تحويل بگيرم؟
پاسخ: بله، شما در اولين تماس با آتا کالا جهت هماهنگي ارسال کالا، ساعت و روز ارسال را اعلام فرماييد
4- ميتوانم کالايي را که سفارش دادهام با مراجعه به آتا کالا به صورت حضوري تحويل بگيرم؟
پاسخ: از آنجا که آتا کالا يک فروشگاه اينترنتي است و يکي از اهداف آن کاهش دادن سفرهاي درون شهري غير ضروري است، تحويل حضوري سفارش در محل آتا کالا امکانپذير نيست.
پیگیری سفارش
پیگیری سفارش به راحتی توسط مشتری محترم قابل انجام میباشد. در صورتی که مشتری محترم ابتدا ثبت نام و سپس اقدام به خرید کرده و هزینه محصول را پرداخت کرده و پرداخت نیز موفقیت آمیز بوده ، میتواند در کامپیوتر و یا گوشی تلفن همراه توسط منوی کاربری بالای صفحه زیر منوی سفارشات مشتری وارد شده و سفارشات خود را ببیند و یا اگر مشتری محترم به عنوان مهمان خرید انجام داده و دکمه ادامه فرآیند خرید به عنوان مهمان کلیک کرده و خرید و پرداخت موفقیت آمیز بوده و هیچ گونه ثبت نامی در سایت انجام نداده میتواند توسط ایمیلی که در بخش فاکتور به نوشته به شماره پیامکی : 500010001000644 ایمیل خود را همراه با رمز به دلخواه ارسال کنید تا پروفایل کاربری شما در سایت آتا کالا فعال شود. بعد از فعال شدن آن فروشگاه یک پیام حاوی نام کاربری و رمز به شما ارسال میکند که با کلیک دکمه ورود و ثبت نام بالای صفحه ، نام کاربری و رمز خود را وارد و دکمه ورود را کلیک کنید با ورود به سایت و پروفایل خود میتوانید توسط دکمه منوی کاربری بالای سایت سفارش خود را ببینید و همچنین در صورتی که قصد ویرایش مشخصات خود دارید میتوانید با کلیک ویرایش مشخصات تمامی بخشهایی که مایل هستید تغییر و یا اضافه بفرمایید .